Zaldiar of Tramadol, wat is dat voor een middel?

Tramadol is een sterke pijnstiller met de werkzame stof tramadol, die min of meer werkt als morfine, maar wat minder verslavend is en wat minder lastige bijwerkingen heeft. Tramal druppels bevatten ook dezelfde stof. Zaldiar bevat tramadol met paracetamol. Tramadol is ook online bij een online apotheek te verkrijgen, onder verschillende namen en met verschillende dosering, bijvoorbeeld:

Tramadol 50 mg caps
Zamadol (150 mg
Zamadol 200 mg
Zamadol melt
50 mg Tramadol
50 mg Tramadol

Zydol

Zydol 50 mg caps
Zydol 200mg tabletten
Zydol 100 mg SR

Zaldiar

Zaldiar is tramadol in combinatie met paracetamol. Lees meer.

Tramacet

Tramacet 325 mg (is gelijk aan Zaldiar, en bevat dus ook paracetamol)

Overige

  • Tramal
  • Tramagetic
  • Tradonal

Lees altijd goed de gebruiksaanwijzing en omschrijving.

Goede pijnstiller, sterke pijnstiller

Tramadol is een sterke pijnstiller, die snel helpt tegen pijn zoals bij neuropatische pijn. Tramadol is een pijnstiller die vergelijkbaar is met de krachtige pijnstillende werking van opiaten, alleen is Tramadol minder snel verslavend en ook zijn er minder bijwerkingen. Tramadol is te verkrijgen in capsules, tabletten, druppels en injecties.

Is Tramadol verslavend?

Pijnstillers zijn vaak verslavend en dat geldt voor Tramadol ook. Tramadol is echter een sterke pijnstiller, waar mensen verslaafd aan kunnen raken omdat de werking sterker is dan 'lichte' pijnstillers. Het is echter niet zo verslavend als bijvoorbeeld morfine of methadon. Hou u stipt aan de gebruiksaanwijzing en lees de bijsluiter goed door. Als als uw arts Tramadol afraad, slik dan andere pijnstillers. Wees zuinig met het gebruik van dit middel. Voor meer informatie bekijk Tramadol kopen op StOEH.nl.