Uit de ban van eetbuien, boek van Joanna Kortink

Uit de ban van eetbuien… heet het boek van Joanna Kortink. Het is een bestseller in Nederland. Het gaat over het onder controle krijgen van eetbuien. Het zal binnenkort ook in het buitenland verschijnen, onder andere in Amerika. Wat is er zo bijzonder aan dit boek?

Dieet houden, diëten volgen, lijnen, afvallen, en dan weer opgeven, stoppen met lijnen, per ongeluk te veel eten, eetbuien krijgen, aankomen en je gefaald voelen… Alle mensen die kampen met overgewicht en/of eetbuien zullen hier wel iets van herkennen. Schrijfster en therapeute Joanna Kortink had zelf last van eetbuien, jarenlang. Haar hulpverlener zei dat ze er waarschijnlijk nooit meer vanaf zou komen. Dat weigerde ze te accepteren. Op een nacht droomde ze dat ze zichzelf zag zoals ze zou willen zijn, slank, stralend, gelukkig… Die droom was de uiteindelijke aanzet tot de ontwikkeling van een therapie tegen verkeerde eetgewoontes en/of eetbuien, door te fantaseren/dromen wie je zou willen zijn, wordt de weg vrijgemaakt naar het realiseren van dat verlangen. Mooi toch? Jonna Kortink leert haar cliënten dat ze zich moeten concentreren op wat ze zouden willen bereiken, niet op wat er fout gaat of waarin ze falen. Het past helemaal in het tijdbeeld van nu, waarin men zich steeds sterker vastgrijpt aan de overtuiging dat de geest wonderen kan verrichten. Misschien is dat ook wel zo.

Het uitgangspunt doet me daarom wel een beetje denken aan ‘The Secret.’ Of Jonanna Kortink de wereld zal verlossen van eetbuien en obesitas, is natuurlijk nog maar de vraag, maar ondertussen is haar boek wel een bestseller. Miljoenen mensen die diep lijden onder hun bizarre eetgewoontes, grijpen naar het boek als (misschien wel) een laatste strohalm. Als niets helpt, als je alles al geprobeerd hebt en toch maar dikker en dikker en dikker blijft worden, of eetbuien en/of eetstoornissen blijft hebben… misschien helpt het dan om dit boek te lezen. Joanna Kortink is er in elk geval dik rijk mee geworden, en slank!

Interesse in geld verdienen online? klik hier: http://freedom.ws/index.dhtml?sponsor=vileo