The Wheelman, met de Stem van Vin Diesel

Vin Diesel heeft een eigen gamebedrijf, maar ook zijn persoon duikt op in games. Dit keer in The Wheelman, een game waar het om auto's en geweld draait. The Wheelman is chauffeur en hij moet spullen vervoeren in Spanje. Ondertussen heeft hij het druk met crimineel gedrag zoals auto's stelen, vechten met straatbende's, auto's van de weg zien te rijden.

Waarom The Wheelman al die capriolen in Barcelona uithaalt, niemand komt er achter. Het gaat in deze game waarschijnlijk puur om de acties en niet om de logica van het verhaal. Er is geen verhaal, alleen maar ritjes met allerlei bulk-actie. De game doet me qua sfeer en stijl nogal denken aan GTA IV, maar door het vele autorijden is het toch een game die zelfstandig door het 'leven' kan. Het is een echte boys-game, veel gescheur met autootjes, veel geknal met geweren, veel stoere stemmetjes en wijdbeens lopende mannetjes met brede schouders en koppen die vierkant staan van de testosteron. Natuurlijk aangevuld met hier en daar wat vrouwen die een ondergeschikte rol spelen en geen verstand lijken te hebben. Een game zonder inhoud, maar wel goed voor een paar dagen game-pret.
Een 7,5.