Stronghold, beste middel tegen vlooien, wormen, teken...

Als uw kat of hond, fret of konijn, last heeft van parasieten zoals oormijt, vlooien, teken of wormen, is Stronghold absoluut het beste middel om deze parasieten te bestrijden. Stronghold bevat stoffen die ervoor zorgen dat de volwassen vlo (bijvoorbeeld) dood gaat en zijn nazaten onvruchtbaar worden. Dit houdt dus in dat de eitjes die nadat er een behandeling met Stronghold gegeven is, nog gewoon uitkomen maar dat de nieuwe parasieten die daar uitkomen, zich niet meer kunnen voortplanten. Daarom wordt Stronghold maandelijks per pipet op de huid aan uw huisdier toegediend. U kunt dit zelf doen, door de vacht in de nek open te duwen met uw vingers, zodat de huid van kat of hond zichtbaar wordt en op de huid (op de bovenkant van de nek (waar het dier zelf niet bij kan om te likken of te bijten) wordt de pipet met anti-vlooienmiddel leeg gespoten. Heel kort daarna zal uw huisdier verlost zijn van vlooien en andere parasieten.

Oormijt, behandeling

Als er sprake is van een oormijt besmetting zal de dierenarts ook vaak voorstellen om het dier met Stronghold te behandelen. Er kan bij oormijt na behandeling wel sprake zijn van een oorontsteking, die veroorzaakt is door de mijt en de ontsteking moet dan vaak nog apart behandeld worden met antibiotica.

Wormen bij kat en hond

Wormen kunnen zeer goed behandeld worden met Stronghold, maar de dierenarts kan u vertellen voor welke dieren dit wel en niet geschikt is. Jonge diertjes mogen pas vanaf een bepaalde leeftijd behandeld worden met giffen, dus laat u altijd goed informeren.