Game Spore EA, creatures van de makers van the Sims

Spore is een apart game van de makers van de Sims. Het heeft bijna alles in zich om net zo groot te worden als de Sims, alleen zitten er nog te veel herhalingen in. Als je Spore nog maar kort speelt zal je je echter geen moment vervelen. Het is een grappig en uitdagende game, met een geniaal uitgangspunt.

Filmpje Spore EA

In de celfase maak je een wezentje en die dobbert rond in een soort oerzee. Daarin ontwikkelt het zich van eencellige naar meercellige, en zo ontstaat er op den duur een wezentje wat het land op kan kruipen. Evolutie doet ook vanaf daar de rest. Je wezen kruipt niet alleen het land op, maar het verzamelt ondertussen DNA door opdrachten uit te voeren, en het evolueert binnen een bepaalde periode tot een intelligent wezen. Dan wordt er een stam gevormd (De Stamfase). Na de stamfase ontwikkelt het wezen zich steeds verder, totdat hij door technolie de ruimte in gaat op zoek naar ander leven. Ook heeft hij zijn eiegn planeet natuurlijk. Dat andere leven wordt in de ruimte inderdaad gevonden, er is leven op andere planeten. Dat zijn de planeten van andere spelers wereldwijd. Vervolgens moet je elkaar verslaan en elkaars planeten overnemen. Fantastisch uitgedacht, zonder meer.

Zoek de Games bij: Neckermann

Spore beoordeling

Op het feit na dat bepaalde herhalingen verveling in de hand werken, is dit een game waarbij je even door die zure appel door moet bijten. Het is toche en must-have, juist omdat het zo apart is en zich onderscheidt van alle games die er tot nu toe gemaakt zijn.
Dez egame ziete r geweldig uit, de wezentjes die je kunt maken zijn uniek en enorm geestig om te zien.

Nadelen van Spore

• Het grootste nadeel is het feit dat je deze game maar drie keer kunt installeren. Als je twee kinderen met elk hun eigen computer hebt, heb je al een probleem, want als er iets misgaat met de installatrie of als een PC crashed, moet je de game weer opnieuw aanschaffen. Dit is een forse minpunt en een erg greedy uitgangspunt van de producent. Alleen al om deze reden zou ik neim,and durven aanraden de game te kopen. Drie keer is echt te weinig. Elke drie jaar vernieuw ik zelf mijn computers. Tussendoor kan er van alles misgaan met een computer. Bovendien is de game niet goedkoop, maar juist duurder dan gemiddeld.
  • Een ander nadeel heb ik eerder genoemd, dat zijn de herhalingen die in de game voorkomen. Ik verbaas me erover dat een game wat met zoveel zorg ontworpen lijkt, zoveel herhalingen bevat. De makers zouden moeten kunnen bedenken dat steeds weer verplicht fruit eten, en steeds weer verplicht dezelfde dansjes moeten maken, enorm gaat vervelen. Ik hoop dat ze daar ooit nog iets aan doen want ik heb er veel spelers over horen klagen.