Speelfim in 3D

Dreamworks gaat ons vanaf maart 2009 verwennen met een nieuwe speelfilm in 3D. Monsters vs Aliens heet het meesterwerk. Steven Spielberg is er weer in geslaagd om samen met zijn kreatieve team, een fantastische film te maken. Dreamworks creerde eerder al films als Shrek, Bee Movie, Madagascar. Ook werkt het team van Steven Speilberg momenteel aan de nieuwe speelfim Shrek goes fourth, die in het voorjaar van 2010 in de bioscopen te bewonderen zal zijn. Voor het beirjf werken 1200 mensen die zich bezighouden met het maken van films. Intru D3 is helemaal nieuw.

Wanneer komt Monsters vs Aliens in de bioscoop?

Vanaf 2 april komt de speelfilm in de bioscopen. De speelfilm is vooral spectaculair als je hem in 3D kunt bekijken. Dan is het alsof je er echt bij bent.

Waar gaat de film Monsters vs Aliens over?

Deze wereld wordt overgenomen door aliens. Vijf monsters moeten de wereld redden. De monsters zijn gewone wezens van aarde, maar ze zijn reusachtig gemaakt. Aan het hoofd staat een vrouw, Ginormica. Verder heb je nog Insectosaurus, Dr. Cockroach, B.O.B (een soort blubberbal die de missing link moet voorstellen). De speelfilm speelt zich af in San Francisco. Deze stad is helemaal nagebouwd in animatiebeelden. Ook werd het centrum van deze beroemde stad op schaal nagebouwd als een maquette, om de reuzenvrouw Ginormica, er doorheen te kunnen laten lopen die dan dingen kapot te mocht trappen.

Intru D3, wat is dat eigenlijk?

Monster Vs Aliens is de eerste film die gemaakt werd in Intru D3, maar wat is dat eigenlijk? Intru D3 is een nieuwe manier, een nieuw systeem om films direct in 3D te maken. Voorheen werden 2D films overgezet naar 3D, dat is bij INtru 3D dus niet het geval. Monsters vs Aliens is daarom helemaal in 3D gemaakt en dat geeft een extra drie dimentionaal effect. De speelfilm is dan ook een echte beleving die je niet mag missen. In een 3D Bioscoop komt deze film dan ook helemaal tot zijn recht, maar je kunt de film ook in een gewone bioscoop zien, dan is hij als speelfilm gewoom nog steeds geweldig. Toch is het natuurlijk aan te raden naar een 3D bioscoop te gaan, als je die in je buurt kunt vinden.

3D films zijn het mooiste als je een speciaal 3D brilletje op je neus hebt staan. Die krijg je in bruikleen bij de bioscoop, als het goed is.