Slaapmiddel

Ik gebruik soms het slaapmiddel Zolpidem. Het is een wit pilletje, langwerpig, en het ziet eruit als een grote rijstkorrel. Als slaapmiddel werkt het op zich goed, maar je moet het wel op de rand van je bed innemen anders krijg je wel vage bijwerkingen. Daar wil ik het graag over hebben in deze recensie. Omdat het me opgevallen was dat er aparte bijwerkingen aan dit middel zitten, heb ik er 's avonds expres eentje ingenomen terwijl ik probeerde wakker te blijven, om te zien wat er gebeurde. Zolpidem lijkt net een drug. Je wordt er een beetje stoned van. In combinatie met slaap is dat natuurlijk niet zo handig, maar toch… Als ik er een heb ingenomen overvalt me binen een half uur na inname ineens een heel tevreden gevoel. Ik word blijer, een beetje euforisch, en ik heb de neiging om wat vrijer mijn mening te geven. Als ik naar een schilderij (portret) aan de muur kijk zie ik diepte in de kieren en lijnen rondom de ogen, het wordt helemaal 3D en ik moet er naartie lopen want het lijkt zo levend, en ik blijf over die lijnen wrijven met mijn vingers om ribbels te voelen, maar er zijn helemaal geen geen ribbels te voelen want het zijn gewoon lijnen op een plat doek. Ik kan het maar niet geloven want de diepte lijkt net echt. Later kijk ik naar de gordijnen, die bewegen langzaam heen en weer terwijl ik met mijn verstand wel weet dat ze niet echt bewegen want in huis is helemaal geen wind. Dan krijg ik ineens een enorme honger. Ik kan wel een paard op en loop naar de keuken en prop me vol. Meer bijwerkingen verwacht ik niet, dus ik ga naar bed, waar ik meteen in slaap val.

De volgende dag kan ik me van de dingen die ik gezegd heb niet veel meer herinneren, en dat ik heb staan eten herinner ik me alleen heel vaag. De visuele bijwerkingen herinner ik me juist heel erg goed. Ik vraag me af welke stoffen in Zolpidem die effecten veroorzaken.