Online huisdier, virtuele pet, leuk!

Online huisdieren, webpet, online pet

Online een huisdier verzorgen, dat kan. Er zijn verschillende websites waar je een huisdier kunt aanmaken en verzorgen. Bij Neopets, Digidier en Smoogies… bijvoorbeeld. Vaak krijg je een inlogbonus waardoor je gratis een pet kunt kopen. Er zijn katten, honden, vogels, pinguïns, fantasiedieren… Je kunt onder andere online huisdieren houden en verzorgen bij:

  • Neopets
  • Digidier
  • Smoogies

Neopets, filmpje

Alle websites zien er gezellig uit. De makers richten zich op kinderen dus vrolijke primaire kleuren en overzichtelijke pagina’s zijn het resultaat. Bij Digidier had ik echter wel wat moeite om de weg te vinden. Bij Smoogies krijg je een groeiende inlogbonus dus dat betekent dat je steeds meer punten verdiend, naarmate je vaker op de website inlogt. Bij andere websites kan je punten of online bestedingspunten verdienen door te gamen.

onlinepet.jpg

Smoogies, voorbeeld

Bij de meeste aanbieders van online huisdieren kun je dus ook gratis spelletjes spelen. Met die spelletje verdien je ‘geld’, een soort punten. Met dat geld of de punten kun je huisdieren aanschaffen en eten voor ze kopen. Ook hebben regelmatig medicijnen nodig. Een dier wil ook wel eens speelgoed. OP alle websites kun je ook punten kopen voor het echt geld, dat is echter niet verplicht. Online huisdieren zijn een leuke vondst en mijn kinderen vinden het enig. Ze hebben op alledrie de sites een online huisdier.