Online Bankieren

Online bankieren, wat zijn daarvan de voordelen de risico's? Waar moet je op letten als je er aan begint? Is het eigenlijk wel verstandig om online te bankieren, of kun je beter op de oude manier geld overmaken, via cheques? Op deze vragen zal ik proberen antwoord te geven over mijn artikel over online bankieren.

Online Bankieren, wat is dat eigenlijk?

Online bankieren is een manier om je geldzaken te regelen via het internet, online dus. Elke Nederlandse bank biedt die mogelijkheid. Voor zowel de bank als de klant zitten er voordelen aan, namelijk dat de klant een deel van het werk heeft overgenomen wat vroeger door personeel moest worden gedaan, en voor u als klant is het prettig dat u af bent van het met de hand invullen van betaalopdrachten, en u hoeft niet meer naar de brievenbus te lopen om die betaalopdrachten te posten.

Online bankieren, hoe werkt dat?

Bij elke bank werkt het weer anders, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Door in te loggen op de site van de bank krijgt u toegang tot uw gegevens, zoals uw saldo, een overzicht bij bij en afschrijvingen, algemene financieel transacties, enzovoorts. U kunt alleen inloggen met uw bankpas en uw pincode.

Waar moet u op letten?

Dat u op de echte site van uw bank inlogt. U kunt er wat meer over horen in dit filmpje:

Internetbankieren, ja of nee?

Persoonlijk denk ik dat internetbankieren wel voordelen heeft in verhouding tot de ouderwetse manier van bankieren. Het is dus zeker de moeite van het proberen waard. Informeer bij uw bank wat de mogelijkheden zijn en probeer het eens uit.