NOD32 antivirus

NOD32 antivirus is een antivirusprogramma wat zich gemakkelijk laat installeren. Ik heb verschillende antivirusprogtramma's uitgepobeert en dit artikeltje gaat over mijn ervaringen. Uitgetest heb ik Norton (gekocht), McAfee (gekocht), Kasperski (gekocht), AVG (gratis), Onecare (3 maanden gratis) en NOD32 (1 maand gratis).

Norton belastte mijn computer te erg, alles liep traag en surfen was als waden door een bak met stroop. Als Norton aan het scannen is, laat je computer dan maar met rust want je kunt niet veel. Erg frustrerend, dus stapte ik over McAfee. Dat bleek helaas al snel hetzelfde verhaal. Trage computer. Ik verving McAfee voor Kasperski. Met KaspersKi crashte mijn computer. Er was iets wat absoluut niet samenging met dit antivirus programma. Van begin af aan waren er grote problemen. Na opnieuw installeren begon de elledne weer van voren af aan. Mijn computer was trager dan ooit. Na een paar weken ellende heb ik het van mijn computer gegooid. Ik stapte over op windows OneCare. Dat is een fantastisch product. De software sluit naadloos aan op windows en dat merk je. Mijn computer lipe snel en leek als nieuw. Nadelen: toen ik het product widle betalen kon dat alleen met een creditkaart, iets wat ik niet heb. Ander minpunt: dagelijks wil OneCare een volledige backup maken, daarvoor heb je eigenlijk een externe harde schijf nodig want als je het met schijfjes doet ben je uren bezig met schijfjes verwisselen. Als je geen backups maakt, krijg je meteen een melding van OneCare dat je computer gevaar loopt en dus staat alles in de rode letters, waar ik bloednerveus van werd. Met gemengde gevoelens nam ik dus afscheid van Windows OneCare.

Omdat ik al zoveel geld had uitgegeven besloot ik de gratis versie van AVG te proberen. Een gegeven paard mag je niet de bek kijken, dus ik klaag niet. Voor een gratis antivirus programma is AVG een goed product. Alleen maakte ook AVG mijn computer erg traag. Met name tijdens het scannen is het een ramp. Alles loopt vast en je kunt het internet nauwelijks nog opkomen. Als je per ongeluk te snel klikt, loopt de hele boel vast. AVG is dus een prima product als je je je computer maar een paar uurtjes per dag gebruikt. Het scannen duurt namelijk ook nog eens 4 tot 6 uur per dag en gedurende die tijd is je computer als het ware invalide. Omdat ik dat een beetje moe was en ook omdat ik de indruk had dat AVG toch een virus door had laten slippen, heb ik de gratis trial van NOD 32 gedownload. Het installeren ging heel snel en alles is overzichtelijk. Het scannen gaat wat sneler dan AVG, maar nog belangrijker: NOD32 belast mijn systeem duidelijk minder dan de rest, ook tijdens het scannen kan ik gewoon surfen.

Filmpje NOD 32

beoordeling anitvirusprogramma's

  • Norton: onvoldoende (te belastend voor je computer)
  • McAfee: onvoldoende (te belastend voor je computer)
  • Kasperski: zeer slecht (overbelast je computer)
  • OneCare: zeer goed (zeer mooi product)
  • AVG (gratis): goed (goed alternatief voor als je geen geld hebt)
  • NOD32: goed (belast je systeem wel, maar je kunt wel gewoon surfen en dergelijke)

Geïnteresseerd in online geld verdienen? Klik hier: http://recensies.wikidot.com/global-domain-international-geld-verdienen-en-hoe