Michael Jackson overleden aan overdosis morfine?

Michael Jackson, the king of pop, is waarschijnlijk overleden aan een overdosis morfine. In eerste instantie werd door de pers verklaard dat Michael Jackson overleden was aan een hartstilstand, maar waarschijnlijk is de hartstilstand veroorzaakt door morfinegebruik. Michael Jackson kreeg dagelijks een injectie met een stof die morfineachtig genoemd wordt. Als er te veel van morfine of mrfineachtige stoffen gebruikt worden, kan dit een ademhalingsstilstand tot gevolg hebben. Michael Jackson gebruikte pijnstillers voor (onder andere) rugpijn.

Michael Jackson werd slechts 50 jaar. Hij overleed in Los Angeles op 25 juni 2009. Zijn dood is aangekomen als een enorme klap onder zijn vele fans, wereldwijd rouwen mensen om zijn dood.

Michael Jackson heeft een getraumatiseerde jeugd gehad. Zijn vader Joseph Jackson verdiende enorm veel geld aan het succes van zijn kinderen en met name aan Michael. De ouders van Michael Jackson waren Jehovahs getuigen. Joseph Jackson, (Joe Jackson) sloeg de kinderen. In een interview verklaarde Michael dat zijn vader hem met een leren riem sloeg als hij iets niet goed deed of iets niet wilde. Hij werd gedwongen om op te treden. Zijn vader sloeg hem soms ook met kettingen en zijn vader gooide hem soms zo hard tegen de muur dat zijn moeder schreeuwde, 'Joe, je vermord hem nog eens!' Michale verklaarde tevens in een interview dat hij geen 'pappa' tegen zijn vader mocht zeggen, maar dat hij Joseph moest zeggen. Hij wilde juist graag pappa zeggen maar zijn vader zei tegen hem 'voor jou ben ik Joseph.' Zijn vader leeft nog steeds. De relatie tussen hem en Michael Jackson was niet goed toen Michael overleed.

De broers van Michael Jackson waren jaloers op zijn talent, omdat zijn vader Michael vaak als voorbeeld stelde. 'Doe het zoals Michael,' zei hij dan. Dit maakte de relaties onderling moeizaam maar Michael had nou eenmaal het meeste talent voor zingen en dans en muziek.

Michael Jackson was de laatste dagen voor zijn dood druk bezig met de voorbereidingen voor zijn afscheidsconcerten die in juli 2009 van start zouden gaan.

Filmpje Michael Jackson dood, 25 juni 2009

Michael Jackson was zonder meer een van de grootste artiesten van deze eeuw.