Kasperski Anti-Virus

Kasperski anti-virus heeft voor en nadelen, die ik in deze recensie zal toelichten. Het installeren ging niet zonder problemen, mijn computer liep tweemaal vast. Ik moest windows firewall uitschakelen, toen kreeg ik het wel geinstalleerd. Op zo'n moment ga je er dus vanuit dat het ook aan Windows kan liggen, maar het is meer de combinatie Kasperki en windows wat niet zo geweldig werkt. Mijn computer werd trager van Kasperski, alles liep erg zwaar, maar Kasperksi cleande mijn PC wel van twee virussen. Een paar dagen liep alles soepel, wel traag, maar toen liep mijn pc toch weer vast. Nog steeds niet geheel overtuigd dat het aan Kasperski lag, startte ik opnieuw op. Een dag later zat mijn PC weer muurvast. Opstarten duurde met dit anti-virus product op mijn computer drie keer zo lang als gewoonlijk. Ik heb Kasperki toen van mijn PC af gegooid en gratis antivirus AVG geinstalleerd. Sindsdien werkt mijn PC weer snel, als vanouds. Ik heb navraag gedaan en ik hoor van veel mensen dat ze Kasperski virusscanner geen prettig antivirus product vinden, omdat de PC vaak vastloopt, soms zelfs crashed, en steevast ernstig vertraagt.

Op een laptop met hetzelfde besturingssysteem heb ik Kasperski ook geinstalleerd om te kijken of de problemen daar ook zouden optreden. Daarop werkte Kasperski enige tijd redelijk. De laptop werd wel wat trager maar verder leken er geen problemen. Kasperski leek dus okee voor een notebook van Dell. Een week later ongeveer begonnen de problemen toe te nemen. Vastlopen, alles werd trager en trager, de notebook liep vast. Ik heb Kasperski ook van de laptop afgehaald waarna alles weer goed werkte.

Ruimt Kasperski virussen en andere bedreigingen op? Jazeker wel, maar het product maakt je computer traag, of erger…