Joomla, voor groeiende websites

Joomla is gratis software waarmee je heel aardige website kunt bouwen. Voor mij is het echter niet weggelegd. Ik vond het te ingewikkeld en verloor daardoor mijn interesse. Voor de doorzetters wat informatie over Joomla. Joomla is zeker niet onbekend en het is ook populair bij mensen die gratis een website willen bouwen. Open source Joomla CMS (Content management system) kan eenvoudig worden gewijzigd, geupdate en gedeeld. Met Joomla kun je eenvoudige websites maken, maar ook ingewikkelde. dat is het mooie aan deze software. Omdat Joomla niet altijd even gemakkelijk is in het gebruik, is er gelukkig een online gemeenschap waar gebruikers wereldwijd elkaar helpen en advies geven. In principe moet het dus wel te doen zijn maar je moet even volhouden. Joomla software is handig voor websites waarvan de inhoud regelmatig wordt aangepast of gewijzigd. Voor een website waar eenmalige informatie op geplaatst wordt is Joomla minder geschikt. Met name voor website waarvan de inhoud mag groeien, is Joomla geschikt.

Joomla is echter niet geschikt voor personen met weinig ervaring met computers en cms. Er komt dan gewoon te veel op je af en er zijn zoveel mogelijkheden dat je al snel door de bomen het bos niet meer zult zien. Maar aan de andere kant moet je ergens begnnen, dus als je echt met deze sofwater aan de gang wilt om zelf een website te bouwen, heb dan geduld en zet door. Joomla zal je op den duur niet teleurstellen.