Gratis vakantie!

Gratis op vakantie, kan dat? Het kan zeker wel. Er zijn een paar mogelijkheden om gratis op vakantie te gaan. Een ervan is door te gaan werken in het buitenland, bijvoorbeeld als duik-instructeur. Meestal wordt er een gratis opleiding tot duik instructeur aangeboden, en als je daarmee klaar bent mag je les geven. Als leraar diepzeeduiken werk je enkele uren per dag, en de rest van de tijd heb je vrij. Dat is je gratis vakantie. Je logeert in een hotel of appartement en je krijgt vaak ook nog te eten. Je krijgt nog betaald ook natuurlijk. Dat is pas een mooie vakantie, een vakantie waar je betaald wordt om van zon, zee en gezelligheid te genieten.

Dat duik-instructeurs een lekker baantje hebben, geloof ik graag. Vooral als je in een zonovergoten land les geeft. Je kunt niet zomaar opstappen en weer naar huis gaan. Er worden van tevoren afspraken vastgelegd waar je je aan houden moet, bijvoorbeeld twee maanden betaald les geven.

Dit filmpje op Youtube vond ik wel bij dit onderwerp passen. Het gaat over dolfijnen die zelf ringen maken van water en er mee spelen.//

Gratis vakanties door woningruil of huizenruil

Er zijn verschillende instanties die bemiddelen tussen gezinnen die hun huis willen afstaan tidjens de vakantie. U wilt bijvoorbeeld gratis naar Frankrijk op vakantie en in Frankrijk woont iemand die gratis naar Nederland op vakantie wil. U kunt uw woning dan te ruil aanbieden gedurende een bepaalde vakantieperiode. De ruil vindt dan gratis plaats. Er zijn duizenden mensen die op deze manier jaarlijks op vakantie gaan. Nadeel: u moet andere mensen in uw huis toelaten. Voordeel: u kunt gratis op vakantie.

Win een gratis vakantie

Door aan prijsvragen mee te doen kunt u het geluk hebben een gratis vakantie te winnen, dit is helaas een kwestie van geluk hebben.

Gratis op vakantie?

  • Logeren bij vrienden of familie op een plek waar u best op vakantie wilt
  • Vrijwilligerswerk in het buitenland doen, of studeren in het buitenland
  • Werkvakantie
  • Liften (dit heeft risico's) naar familie