Goedkoop reizen, hoe?

Vakantie is al duur genoeg. de reis maakt het nog duurder maar hoe kan het goedkoop? Er zijn een paar dingen waar u minimaal op letten moet om goedkoop te reizen. Of het nou naar Frankrijk, Spanje, Griekenland of Egypte is, boek op tijd.

Er zijn veel reisorganisaties die dezelfde reizen aanbieden, maar de een is duurder dan de andere. Vergelijk voor de aardigheid eens een paar prijzen en u zult versteld staan van de verschillen.

Vakantie en reis, kan het goedkoper?

Er zijn drie dingen die uw vakantie duur maken:

  • de reis
  • de accommodatie
  • uw zakgeld (besteding)

Welke reizen zijn goedkope vakantiereizen?

  • Busreizen en eigen auto
  • goedkope last minute reizen
  • Op tijd geboekte reizen
  • Liever geen hoogzeizoen of kindervakanties

Goedkope Busreizen zijn over het algemeen stukken goedkoper dan goedkope vliegreizen. Als u prijzen vergelijkt van verschillende reisorganisaties zult u zelfs zeer goedkoop kunnen reizen per bus.

  • Voordeel: u hoeft niet zelf te rijden en u kunt van de reis genieten
  • Nadeel: U reist met anderen in een voertuig, niet iedereen vindt dat prettig; en u heeft op uw vakantieadres niet uw eigen auto tot uw beschikking, maar dat heeft u met vliegreizen natuurlijk ook niet. Ook kan een busreis als vermoeiend beleefd worden, afhankelijk van drukte, temperatuur, zitplaats en afstand die moet worden afgelegd.

Met uw eigen auto op vakantie

Het spreekt voor zich dat u met uw eigen auto wel benzinekosten moet betalen en ook hotelovernachtingen of verblijf op een camping, dit kunt u dus net zo duur of goedkoop maken als u zelf wilt.

Goedkope last-minute reizen

Last-minute reizen zijn vaak aanzienlijk afgeprijsd. de datum van vertrek en de periode waarin u vakantie wilt houden, spelen daarbij een grote rol. In het hoogseizoen en gedurende kindervakanties is alles wel duurder dan daarbuiten.

Vroegboek reizen + korting, altijd prijs

Als u vroeg boekt krijgt u vaak korting, begin dus bijtijds met het uitkiezen van uw vakantie en boek vroeg. Vergelijk waar uw gewenste accommodatie het goedkoopste wordt aangeboden en boek op tijd.

Budgetteren tijdens vakantie

Het is natuurlijk enorm aantrekkelijk om tijdens de vakantie elke dag op een terrasje te gaan zitten en wat te drinken of te eten. Het is ook heerlijk om uit eten te gaan. Probeer dit toch te beperken tot bijvoorbeeld eenmaal per week. De horeca leeft van vakantiegangers en dat is geweldig als u genoeg geld hebt, maar als u goedkoop op vakantie wilt is het beter om zelf te koken of om niet al te duur eten af te halen. Het is het beste om een wekelijks budget te reserveren end ara niet bovenuit te komen.

Kamperen of appartement?

Kamperen is over het algemeen genomen een stuk goedkoper dan een huisje of appartement, behalve als u aan huizenruil doet tijdens uw vakantie.

Goedkope vakantie en goedkope reizen?

  • Boek op tijd
  • Vergelijk prijzen
  • Budgetteer