Gadgets van google

Gadgets van Google zijn er in vele soorten en maten. Een ding staat vast: ze zijn er allemaal om je te plezieren en om een website of desktop mooier, leuker, gezelliger of overzichtelijker te maken. Google bezit de middelen, maar zeker ook de kreativiteit om steeds weer nieuwe projecten te starten. Hierdoor wordt het internet nog leuker dan het al was. Wat dacht je bijvoorbeeld van een gratis spelletje Packman op je website?

Packman is een van de oudste PC games die er bestaan, mogelijk zelfs het eerste PC game wat ooit bedacht werd. Het principe is eenvoudig. Packman, een bolletje met een mondje, moet zoveel mogelijk opstakeltjes omzeilen. Packman glijdt door een virtueel doolhofje. Als hij geraakt wordt of een opstakel raakt, verliest hij aan kracht. Het is dus de bedoeling om het figuurtje zo lang mogelijk in leven te houden. Het wezentje bezit een aantal levens.

Dit game bestaat dus ook als een gadget van google. Je kunt het op een website plaatsen. Het neemt niet al te veel ruimte in beslag en zal door middel van een popup venster gespeeld kunnen worden. Het is een leuke manier om even de tijd te verdrijven. alhoewel het behoorlijk verslavend is. Met pijltjestoetsen moet Packman door het doolhof gestuurd worden terwijl hij opstakels uit de weg probeert te gaan. Enorm leuk.

Google weersbericht

Met de gadget van Google 'Weather Forecasts' kan het weersbericht afgelezen worden.

Google klok

Met Google gadget Clock & date verschijnt er een digitale klok op je website, en daarop kun je uiteraard zien hoe laat het is. De klok is rood met witte letters. Maar google heeft ook de Google clock als gadget en de World clock (daarop kun je zien hoe laat het is wereldwijd).

Google MP3 speler

Google Gadet MP3 is een virtuele Mp3 speler waarop je muziek op je webiste kunt beluisteren. Alle gadgets van Google kan je op je website zetten door de 'source' (bron) aan te klikken, dan verschijnt de html code. Deze hoef je alleen maar te kopieren en in de html van je website te plaatsen. Google heeft zoveel leuke gadgets voor ons ontworpen, dat ik ze steeds per vijf stuks zal bespreken in een recensie. Deze MP3 ispeler is alvast een echte aanrader.