Finding Nemo disney film

Finding Nemo is een 3-d animatie film en een bron van kijkplezier voor het hele gezin. De Film speelt zich af in de grote blauwe oceaan, het verhaal begint met een getrouwd koppel. Twee clownvissen zijn net verhuist naar een annemoon vlakbij de zogehete 'afgrond'. De twee clownvissen heten Koralie en Marlin en hebben samen 400 kinderen, die nog wel uit hun ei moeten komen. Ze bespreken een paar toekomtplannen en kijken even in de kinderkamer.

Koralie: "Ach, kijk… Ze dromen… We moeten ze nog een naam geven."

Marlin: "Wou je ze nu allemaal even een naam geven? …Nou goed dan, ehm… we noemen deze helft 'Marlin-junior'… en de andere helft 'Koralie-junior' okey. klaar"

Koralie: "Wat dacht je van Nemo?"

Marlin: "Nemo? Goed, we noem er eentje Nemo, maar ik stel het op prijs als de rest Marlin-junior heet"

Koralie: "Stel je eens voor, over een paar dagen zijn we ineens OUDERS!"

Marlin: "Ja…En wat als ze me nou niet aardig vinden?"

Koralie: *zucht* "Marlin…"

Marlin: "Nee echt!"

Koralie: Het zijn meer dan vierhonderd eitjes, er zit er vast wel eentje bij die jou leuk vindt"

Zo praten ze nog even door, en ook over hun eerste ontmoeting, totdat Koralie en Marlin naar buiten zwemmen en daar in ene een enorme snoek (teminste, ik denk dat het een snoek was) voor hun neus staat. Marlin probeert Koralie over te halen om terug te keren naar de anemoon, maar Koralie is te bezorgt om haar kinderen en zwemt op ze met grote snelheid op ze af. Waarna de snoek snel reageert en zwemt op Koralie af. Marlin probeert de snoek tegen te houden, maar krijgt een harde klap van de snoek z'n staart en word zijn annemoon in geslingerd, waar door hij een schok krijgt en bewusteloos raakt.
Als hij wakker word, is het al nacht en is het doodstil… Marlin zoekt naar Koralie, tevergeefs, daarbij komt hij erachter dat de snoek ook alle eieren heeft opgegeten. Hij gaf de hoop bijna op, toen hij in ene een eitje zag liggen, het had wel een kleine barst in de schaal, maar het visje dat erin zat was nog in leven en van streek. Marlin troost het eitje en doet er een belofte bij:

Marlin: "Ik beloof je, dat ik jou niets zal laten overkomen… Nemo…"