De herontdekking van Carlo Boszard

Ik weet niet hoe oud Carlo Boszard inmiddels is, maar ik ben nooit een fan van hem geweest. Als hij in beeld kwam zag ik zijn acties met loden ogen aan en zapte weg zodra hij me te rumoerig werd. De schreeuwer was niet van de tv te branden en doemde op in voornamelijk kinderprogramma’s, geloof ik. Ik vond het een luidruchtig mormel. Hij heeft dacht ik ook een broer en ze hebben allebei dezelfde pafferige ietwat blote billen aanblik. Dit klinkt niet zo vriendelijk, dat weet ik, maar u weet hoe onbekende mensen zijn. Ze zitten naar de TV te kijken en omdat hun leven niet is wat ze ervan gehoopt hadden, spugen ze hun gal op succesvolle types als Carlo Boszard. Carlo Boszard vond ik goed voer voor een minuutje klagen over zijn persoon, en dan gauw zappen. Maar aan die negatieve houding van mij is nu een einde gekomen want tegenwoordig doet Boszard het programma De TV kantine, en nu zit ik in ene aan de beeldbuis gekleefd. Ik val van de ene verbazing in de andere. Typetjes acteren… had hij dat niet eerder kunnen gaan doen? Lieve hemel, wat is de man daar goed in. Het is alsof hij eindelijk in zijn rol is, namelijk in vele rollen. Carlo Boszard, een herontdekking…

Ik neem het mezelf enigszins kwalijk dat ik het talent van Carlo Boszard blijkbaar zoveel jaren over het hoofd gezien heb. “It’s no use crying over spilled milk,” natuurlijk, maar ik wil het toch even kwijt. Ik zal Boszard vanaf nu nooit meer met dezelfde ogen bekijken als voorheen, want zoals hij Joop Braakhekke, Peter R. de Vries, Jos Brink en Jeroen Pauw neerzet, dat kan iemand alleen als hij barst van het talent. Nu Boszard eindelijk niet zichzelf niet meer is, zie ik pas hoe goed hij is.

Nu is het is eenmaal per week lachen tot mijn maag bijna scheurt, en dat allemaal dankzij die ‘vervelende’ maar o zo leuke, getalenteerde, bijna geniale Carlo Boszard, waar ik nu ineens idolaat van ben. Het kan verkeren. Ik kan niet wachten tot de volgende uitzending.

.