Canon PowerShot A470, recensie

De PowerShot A470 van Canon, heeft alles wat je nodig hebt voor het maken van scherpe foto's en geslaagde video opnames. Deze camera staat zeer goed aangeschreven omdat de Canon Powershot A470 veel biedt voor een relatief lage prijs. (rond de 80 euro is mogelijk) De camera is mooi uitgevoerd, niet groot en gemakkelijk te bedienen. Inmiddels zijn er al weer meer moderne Canon Camera´s beschikbaar, zoek bij Neckermann naar Canon.

Filmpje Canon PowerShot A470 + uitleg

De Canon Powershot A470 wordt geleverd met:

• 2 AA Alkaline batterijen
  • 32 MB geheugenkaart
  • Interface kabel IFC-400PCU
  • Av kabel AVC-DC300
  • polsbandje
  • Canon Digitale Camera Solution disk
  • Manual disk met uitleg hoe de camera werkt
  • EWS garantieboekje
  • Gebruiksaanwijzing in engels, duits en frand italiaans, maar op de bijgeleverde Manual Disk staat een uitstekende handleiding in het Nederlands!

Belangrijkste functies fotocamera Canon Powershot

• 7.1 megapixel camera
  • 3.4 optische zoom
  • 4 x digitaal zoom
  • 2.s LCD scherm
  • anti blur (blur reductie) voor optimale scherpte
  • Face detection dit houdt in dat de camera detecteert wanneer er een egzicht wordt gefotografeert en zich daarop instelt
  • Macro mode, zodat je van heel dichtbij scherp kunt fotograferen
  • Telelens
  • Groothoeklens
  • Vele andere opties, te veel om op te noemen

Tips bij het instellen van de camera

• Plaats als eerste het polsbandje aan de camera en doe het om uw pols
  • Wat ik aan het begin heel lastig vond is het openen van het klepje van de batterijhouder. Zelfs na de handleiding verschillende keren gelezen te hebben, kreeg ik het niet snel voor elkaar. Toen het eindelijk gelukt was en ik het klepje weer gesloten had en het even later weer open moest om de geheugenkaart te plaatsen, begon het morrelen opnieuw. Toch zijn dit beginnersproblemen. U moet het klepje gewoon in de richting van de pijl schuiven terwijl u het knopje ingedrukt houdt om de baterijhouder te ontgrendelen.
  • Let bij het plaatsen van de geheugenkaart op dat u hem op de goede manier in de camera schuift.
  • U kunt de datum en tijd instellen. De datum komt niet automatisch op elke foto terecht, tenzij u dat zou instellen. Dit is echter af te raden voor foto's die u maakt voor de schoonheid van fotografie. Een foto met een datumstempel in een hoek is natuurlijk niet mooi. Mocht u een bepaalde datum moeten vastleggen, dan is een datumstempel op de foto wel makkelijk.

Filmen met de Canon Powershot A470

U kunt met deze camera inderdaad ook filmen. Tijdens het filmen moet u op een aantal zaken letten. Raak de microfoon niet aan en besef dat ieder geluid wat u met uw handen maakt, extra hard wordt opgenomen in het geluid. Ga dus niet aan knoppen morrelen tijdens het filmen. Om bestanden naar uw computer te downloaden heeft u minimaal Windows Vista, Windows XP service pack 2, of Windows 2000 service pack 4 nodig.

Prachtige camera

Ik kan hier nog heel veel over vertellen maar u moet deze camera gewoon kopen om zelf te ontdekken hoe mooi ze is in verhouding tot de lage prijs. Dit is gewoon een goedkope canon maar wat een mooi apparaatje is het. De foto's en filmpjes zijn van prima kwaliteit, haarscherp, en het is gewoon een heerlijke camera die ik iedereen kan aanbevelen. Een dikke 10.