Camera, beste getest

Al een tijdje loop ik rond met de wens om een goede digitale camera te kopen. Ik heb een paar Stocksites waar foto's van mij werden geaccepteerd en verkocht, dus dan krijg je de smaak van het fotograferen te pakken. Maar welke camera moest ik nemen als ik straks voldoende geld bij elkaar gespaard had? Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig een Canon heeft. Ik ging op zoek om uit te vissen welke camera het beste getest werd. Ik kom nog steeds overal Canon tegen en begin het idee te krijgen dat een Canon daarom wel de beste moet zijn, ook in de prijsklasse 300 tot 500 euro. Mijn oog viel toentertijd uiteindelijk op de Canon EOS 350D - die door de consumentenbond als beste getest werd in, ik meen, 2009. Maar nu (2011) is de techniek uiteraard alweer verder ontwikkeld en gaan we eerder voor een van deze schoonheden: Canon Camera´s voor de new Profs

• EOS 1000D beste koop
  • EOS1100D
  • EOS 550D
  • Eos 100D
  • EOS 600D
  • EOS 60D body + lenzen
  • EOS 500D
  • EOS 5D mark II Body
  • EOS 7D
  • Overige camera's en toebehoren

Waterdruppels gefotografeerd met de Canon EOS 1000D

Sony Camera's

Bij kieskeurig werden in lagere prijsklassen de volgende camera's als beste getest:

• DSC-HX7V
  • HX100V

Bekijk de best beoordeelde camera's hier: Sony Toppers Camera Overzicht

Pocketcamera of professioneel?

Gelukkig zijn er alweer veel nieuwe modellen op de markt. De ontwikkeling gaat snel en daardoor is het nu weer tijd voor de allernieuwste snufjes. Ook bij de gewone pocketcamera is het de gewoonste zaak van de wereld om allerlei slimme technische toepassingen tot uw beschikking te krijgen. De kwaliteit van de foto's van de eenvoudige pocketcamera's, is echter wel een stuk beter dan de foto's die u met een smartphone maakt. Zoekt u een kleine maar betaalbare digitale camera, voor uzelf om als cadeau, kijk dan eens bij deze aanbiedingen: Moderne kleine digitale camera's.