Anticonceptie voor mannen, prikpil, injectie

Anticonceptie voor mannen, injectie… Naast het condoom en de sterilisatie, die allebei zo hun voor en nadelen hebben, zijn er nog meer anticonceptiemiddelen voor mannen. Wetenschappers experimenteerden met de mannenpil en recent is er een injectie met testosteron verschenen, een beetje te vergelijken met de prikpil voor vrouwen.

Voor vrouwen die het een beetje zat zijn om altijd voor de anticonceptie te moeten zorgen, breekt er nu een andere tijd aan. Wetenschappers zijn blijven zoeken naar de zogenaamde mannenpil en mannenprikpil, en onderzoek heeft uitgewezen dat het wel degelijk mogelijk is om zaadproductie stop te zetten. Ideaal dus, zowel voor mannen als voor vrouwen. Welke anticonceptiemiddelen zijn er eigenlijk voor mannen?

  • Condoom is niet onbekend. Het is een reservoir wat de zaadcellen opvangt zodat deze niet in de vagina terecht komen
  • Sterilisatie: de zaadleiders worden doorgeknipt en afgebonden zodat de zaadcellen geen zwangerschap kunnen bewerkstelligen
  • De mannenpil is een pil die de zaadproductie van mannen stopt. Het gevolg: geen zaadcellen dus geen zwangerschap. (Hier wordt nog aan gewerkt)
  • ‘Prikpil’ voor mannen. Deze injectie met testosteron zorgt ervoor dat de zaadproductie een half jaar lang worden stil gelegd. Gevolg: tijdelijke onvruchtbaarheid. Na een half jaar is het middeltje uitgewerkt en komt de zaadproductie weer op gang. Het middel werd getest door het Nationaal Onderzoekscentrum voor Familieplanning in Peking, en blijkt net zo effectief als de pil voor vrouwen.